۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۲

موزه ملک تعطیل می شود

موزه ملک تعطیل می شود

خدمات‌رسانی فرهنگی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، به دلیل انجام ساخت‌وساز و طرح اصلاح معماری ساختمان، موقتا به مدت یک ماه از یکم آذر تا یکم دی 1392 متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی حسینی مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در این‌باره گفت: موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان یکی از موقوفات خاص آستان قدس رضوی، در 4 سال گذشته بر اساس یک برنامه مدون با بهره‌گیری از نگاه ویژه آستان قدس رضوی به موقوفات آن سازمان معظم، کوشیده است برنامه‌هایی مشخص را به اجرا درآورد. یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها طرح اصلاح معماری موسسه به شمار می‌آید.

وی افزود: برای رفع پاره‌ای از ایرادهای سخت‌افزاری و ساختمانی، استفاده از فضاهای مرده و بدون کاربری، گسترش خدمات فرهنگی، به روزرسانی و استانداردسازی کتابخانه و موزه ملی ملک، از 4 سال پیش ناگزیر شدیم برای انجام اصلاحات معماری و ساختمانی تدبیرهایی بیندیشیم. بنابراین طرح اصلاح وضعیت معماری شکل گرفت و عملیات اجرایی همخوان آن طرح آغاز شد.

وی تاکید کرد: نمی‌خواستیم با وجود عملیات ساختمانی، خدمات‌رسانی فرهنگی به مخاطبان و دوستداران را تعطیل و متوقف کنیم تا پس از پایان عملیات، خدمات‌رسانی دوباره از سر گرفته شود. ازاین‌رو از همان زمان کارهای ساخت‌وساز و اصلاح معماری بدون تعطیلی خدمات‌رسانی به مخاطبان آغاز شد.

سیدمجتبی حسینی افزود: اکنون در مراحل پایانی این طرح، ساخت‌وسازها در یک برهه زمانی یک ماهه، به گونه‌ای است که سروصدای ایجاد شده، برای مخاطبان و مراجعه‌کنندگان آزاردهنده خواهد بود و امکان خدمات‌رسانی مناسب را از ما خواهد گرفت. با وجود بررسی‌های فراوان، شرایط و مزاحمت‌های ساخت‌وساز به گونه‌ای بود که امکان دیگری جز تعطیلی موقت خدمات‌رسانی فرهنگی پیش رویمان نمی‌گذاشت، از این‌رو مجبور شدیم در این مرحله، یک توقف کوتاه‌مدت در فرآیند خدمات‌رسانی فرهنگی به مخاطبان قرار دهیم تا پس از آن باز با امکانات و توان کامل در خدمت علاقه‌مندان و دوستداران کتابخانه و موزه ملی ملک باشیم.

این تعطیلی موقت خدمات‌رسانی از یکم آذر تا یکم دی 1392 به مدت یک ماه بوده و در این مدت کوتاه، بهره‌گیری از امکانات کتابخانه‌ای و بازدید از موزه برای پژوهشگران و علاقه‌مندان از طریق فضای مجازی و وب‌سایت امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 2177313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha